ZAVRŠEN 45. SOFEST: GLAVNA NAGRADA MAJI RADOŠEVIĆ, PRIZNANJE „BATA ŽIVOJINOVIĆ“ RADOŠU BAJIĆU

Uručenjem priznanja završen je 45. Sofest, a ovogodišnja glavna nagrada za najbolju fotografiju u filmskom ostvarenju, „Sunce Sofesta“ i iznos od 123.000 dinara, pripala je Maji Radošević za film „Pored mene“.

sofest-naslovna„Za snažan, iskren i autentičan prikaz stanja u društvu kod mladih ljudi izražen kroz hrabre i provokativne filmske prizore“, prokomentarisao je ovo ostvarenje stručni žiri koji su činili Jovan Joca Jovanović, reditelj i predsednik žirija, Željko Antović, scenograf i Damjan Radovanović, direktor fotografije i prošlogodišnji dobitnik nagrade za najbolji snimateljski rad.

Nagrada za najbolju originalnu muziku u iznosu od 50.000 dinara pripala je Dobrici Višnjiću za film „Porodica“. Za njegov rad je rečeno da „muzika u filmu ‘Porodica’ oplemenjuje sliku i dijalog produbljujući značenja glume mizanscena atmosfere i ukupne poruke filma o nedovoljno poznatom periodu naše istorije.

Nagrada festivala za najbolju montažu u iznosu od 50.000 dinara pripala je Stevanu Filipoviću za film „Pored mene“.

83da014bf43752c3ccbc8358dd23b7fd

Foto: Tanja Nježić / RAS Srbija Ekipa filma „Pored mene“ na Sofestu

„Montaža u filmu “Pored mene” doprinosi izražajnosti filmske fotografije, odnosno pojedinih kadrova u scenama, razvoj scena u okviru sekvenci i razvoj celokupne strukture filma. Montaža stvara ritam i tempo filma koji odražava duhovno stanje i senzibilitet mlade generacije o kojoj film govori“, ovim rečima opisan je o rad Filipovića.

Potom je uručena nagrada za najbolju scenografiju iznosu od 50.000 dinara, a ona je pripala Aleksandru Deniću za film „Igra u tami“. Za njegovo delo rečeno je da je „uspešno rešen kompaktan prostor tamnih tonova, prigušenih svetlosnih izvora koji nije doneo ograničenje i teskobu glumcima i režiji, već je podrctao dramu i omogućio zanimljiv mizanscen i atraktkivne pozicije kamere, time je autentičnost cele priče“.

Nagrada stručnog žirija festivala za najbolju kostimografiju u iznosu od 50.000 dinara pripala je Jeleni Petrović za film „Smrdljiva bajka“.

„Naizgled lagan zadatak rešen je pažljivo jednostavnim detaljima, bojom i masom, nije bio teret svom liku već sredstvo za još veću inspiraciju i snažniji izražaj. Rezultat su ubedljivi karakteri koji pred nama stvaraju istinsku ljudsku dramu“, prokomentarisao je žiri rad Jelene Petrović.

Nagrada za najbolji dizajn zvuka u iznosu od 50.000 dinara pripala je Zoranu Maksimoviću i Ognjenu Popiću za film „Procep“.

„Uspešan pokušaj da se u domaću, srpsku kinematografiju uvodi profesionalni stadard primene žanrovskih filmova odnosno zvučnih slika u kretanju privlačnih za najširu bioskopsku publiku“, rečeno je o nagrađenom delu.

Potom su usledile nagrade publike o kojima je odlučivao tročlani „žiri publike“ koji su činili Ana Galić, turizmolog i predsednik žirija, Aleksandar Čupić, docent Saobraćajnog fakulteta i Bogdan Koroman, stomatolog.

Nagradu za najbolji film u iznosu od 123.000 dinara, dodelili su producentskoj kući Hypnopolis za film „Pored mene“, a odluku obrazložili rečima: „Film daje upečatljiv prikaz otuđenosti jedne čitave generacije koju maestralno na filmsko platno donosi plejada mladih srpskih glumaca zbog kojih vredi otići u bioskop“.

Foto: Tanja Nježić / RAS Srbija Laureati na zatvaranju festivala u Sopotu

Foto: Tanja Nježić / RAS Srbija Laureati na zatvaranju festivala u Sopotu

Nagrada žirija publike za najbolju žensku ulogu u iznosu od 123.000 dinara, koja od ove godine nosi ime „Bata Živojinović“, pripala je glumici Jeleni Đokić za ulogu u filmu „Smrdljiva bajka“. Žiri je poručio da je njena uloga je iznela film da su sigurni da će ovakvih nagrada biti još u njenoj karijeri.

Treća i poslednja nagrada žirija publike, koja od ove godine takođe nosi ime „Bata Živojinović“, bila je za najbolju mušku ulogu u iznosu od 123.000 dinara. Nagrada je uručena Radošu Bajiću za ulogu u filmu „Braća po babine linije“.

„Maestralnu glumu prikazao je u još jednom filmu i ujedinio gledaoce u najduži aplauz festivala“, prokomentarisao je žiri svoju odluku.

Tanja Nježić, Blic